18 decembrie 2009

20 de ani de la Revolutie: A meritat sacrificiul disidentilor anti-comunisti?

Intrebarea este formulata de postul de radio Deutsche Welle, si adresata, in premiera, mai multor fosti disidenti anti-comunisti din 6 tari est europene care au experimentat catastrofa comunismului. Initiativa Deutsche Welle are loc in contextul aniversarii caderii comunismului in Europa de Est. ''Au trecut 20 de ani'', isi aminteste Deutsche Welle. ''Demografic vorbind, anul acesta se naste prima generatie cu adevarat libera dupa revolutiile anticomuniste din Estul Europei. Libertatea acestei generatii a avut insa un pret: sacrificiul acelor oameni pe care azi ii numim 'fosti disidenti'. Pentru prima data, un proiect multimedia reuseste sa reuneasca 12 dintre cei mai importanti fosti disidenti europeni si ii confrunta cu intrebarea: 'A meritat?''', scrie Deutsche Welle pe site-ul sau. (Desigur, la aceasta intrebare au dreptul moral sa dea un raspuns numai disidentii si luptatorii anti-comunisti, numai aceia care au avut curajul sa se ridice impotriva comunismului. Fara sa indraznim sa ne substituim fostilor disidenti, consideram ca felul in care arata Romania astazi, la 20 de ani de la Revolutie, cu toate problemele ei ce par sa nu se mai sfarseasca, dovedeste ca "a meritat" - n.red.). Sursa - ziua.net
Voi ce parere aveti... a meritat?

2 comentarii:

  1. A meritat......a meritat totul, fac parte din noua generatie,nascuta dupa comunism. Poate nu sunt cea mai in masura sa judec asta dar am vazut filmulete si am auzit povestiri despre comunism si parerea mea e ca a meritat.

    RăspundețiȘtergere
  2. eu avem 8 ani la revolurie totusi imi aduc aminte de acele clipe pe care l am trai uitaunde cu familala tv , am mai citit si pe http://ziare100.ro/Botosani/ mai multe articole dar aste mi se pare cel mai interesant, felicitari

    RăspundețiȘtergere